Friday, 23 January 2015

The Power of SEDEKAH :)

Sedikit kisah benar nak story yg mungkin akan sebabkan anda tercetus kejayaan. 

Ada kisah seorang ni.. dia selalu rasa duit dia xcukup so dia xnak bagi sedekah.. kalau hujung minggu jumaat dia bagi rm1 shj sbb bagi dia tu sahaja dia mampu. Makan gaji katanya.

Sehingga di datangi seorang hamba Allah.. berkata 'kenapa kita tak gandakan menjadi rm10 atau rm50 sahaja tiap kali ke masjid kemudian doakan semoga Allah cukupkan duit kita setiap minggu agar boleh derma sebanyak tu . 

Tersentap beliau lalu terus mencuba pada jumaat yg terdekat.. balik surau dia rasa lapang sgt dada... sedar x sedar hampir 4 minggu dia beri rm10 kepada surau dan pelik kenapa duit dia masih banyak... rupanya bulan tu xda pun masalah tayar kereta beliau pecah, xdak pula tombol pintu patah atau xda pulak bil air/letrik melampau2. Dan terasa minyak kereta lambat pulak habisnya. Allahuakhbar. ..

Secara tiba2 gaji yg sebelum ini sikit terasa sgt banyak.. kuasa Allah..kuasa Allah. 

ITU MAKAN GAJI.. MUNGKIN AKAN NAIK GAJI.. CUBA BAYANGKAN KALAU ANDA BERNIAGA.. BUAT PULA SEDEKAH MACAM TU.. BERAPA ALLAH NAK GANDA KAN AGAKNYA.. 

Sekadar peringatan bersama.......


:)


No comments:

Post a Comment