Bawang Putih untuk kurus?


Hye!


Makan bawang putih boleh menguruskan? 
And we Asians do love to eat with our herbs kan.
Di antara herba yang kerap di gunakan ialah bawang putih kan??
Setiap masakan kita mesti masukkan bawang putih. Setuju?
And yes, it does makes the food tastes better.

By the way, kenapa Bawang Putih @ Garlic boleh membantu menurunkan berat badan?


Menurut artikel, saintis telah menemui bukti bahawa garlic mampu membantu mengelakkan kenaikan berat badan dan juga penurunan berat badan. Penemuan kesan positif garlic terhadap mengelakkan tekanan darah tinggi mengubat diabetis dan cirit-birit, mengurangkan risiko terkena serangan sakit jantung dan peningkatan sel kanser telah di buktikan.


Garlic juga mengandungi antioksidan yang kuat seperti antioksidan C dan E serta mineral selenium. 

Garlic juga di dapati menurunkan paras kolestrol LDL, iaitu 'kolestrol jahat' dan meningkatkan paras HDL 'kolestrol baik' . Sekiranya di amalkan pengambilan garlic selama 3 bulan berterusan, terdapat kesan positif pada diri iaitu penurunan kolestrol serta pencairan darah beku di sepanjang pembuluh darah yang boleh mengakibatkan serangan jantung dan strok.

Sekarang, zaman moden garlic di cipta berbentuk kapsul. Lebih mudah untuk di makan & di bawa ke mana saja.. Sejak Set Kurus Bajet diperkenalkan dan testimoni-testimoni banyak yang dah keluar di google dan instagram, sangat lariisss la garlic tablet ni.. Ramai dah mencuba.. Di tambahi dengan BV Alfalfa dan Mineral Coffee, maka tidak mustahil dalam masa 3 bulan, impian anda untuk menurunkan berat badan menjadi kenyataan. 


Tak percaya??
Tengok je #setbajetkurus dalam instagram, pasti anda teruja! 
Jom sama-sama ambil peluang.. 




No comments:

Post a Comment