Kita memang gagal kalau....

Pernah alami situasi macam mamat yang diatas? 
Benda macam ni bukan happen only in business je tapi actually kalau kita tak buat bisnes pun memang macam nihkan? Pressure dengan dateline, tension dengan boss, so janganlah cakap kat Jat kalau buat bisnes nanti tension, kita tak perasan yang hari-hari kalau redah jem tuh pun tension dah, kalau yang deal ngan customer a.k.a customer service, hari- hari kena maki dengan customer pun dah tension. Kalau jumpa client yang fussy dan cerewet, tension dah, kemudian bila sampai hujung tahun takda bonus, merungut. Paling tidak pun, redha! Ayat-ayat macam “mungkin Allah akan beri yang lebih baik dari ini”, sekadar nak sedapkan hati. Tapi hakikatnya? Sendiri jawab sendiri ya..


Duit tidak terus turun dari langit. Kalau kita pernah tengok, maknanya kita nih banyak sangat tengok movie, hihihihi, takde maknanya..Tapi kalau Jat cakap jangan marah, orang kita suka macam ni, kerja semua nak senang, tak nak fikir susah sikit. Nak yang sedap je, yang tak sedap tak nak telan, macam ubat, ubat kat pahit, tak sedap, tapi kenapa kena telan jugak? Sebab nak cepat baikla kan? Duk berdoa dengan Allah, murahkan rezeki aku tapi tak perasan Allah datangkan rezeki tu dalam bentuk peluang, cuma kita je yang tak terpikir.. So cuba revise balik doa, be precise.
Kita  memang gagal kalau tak bangkit dari kegagalan. Kehidupan kita kalau kita perasan semuanya pasti berdasarkan kegagalan, tapi kalau kita tidak belajar dari kegagalan itu, takkan kita ke sampai ke tahap ni, contoh mudah, masa kita kecik-kecik yang baru nak belajar membaca, kita bukan terus lahir-lahir pandai baca, kita bermula dengan kenal huruf, cara sebutannya, cara nak tulisnya,kalau kata kita dah giveup time tu, boleh ke kita ke tahap sekarang? Belajar naik basikal kalau kita tak merasa jatuh, bukan nama belajar la tu. tapi ada kita serik naik basikal kalau jatuh?


Kita kalau nak melangkah jauh, memang kena start dengan langkah pertama. Maksimakan potensi kita, tak kiralah kita ni student ke, housewife ke, engineer ker, semua ada potensi kita masing- masing, sayang masa kita dihabiskan gitu je, gunakan bakat yang kita ada, ilmu yang kita ada untuk kita memberi kepada ummah. Percaya dan yakin pada diri kita sendiri kerana ingat Allah tidak menjadikan kita dengan sia-sia. Pasti ada something yang perlu kita buat cuma kita sendiri je yang tak nampak!


Untuk peluang merubah hidup ke kehidupan yang lebih selesa, call me.,its simple to outbreak your potential and let me help you.


Love,
Nor Hafizah Mahazir,
012-4219244 (whatsapp)
Email : nhafizahmahazir@gmail.com


No comments:

Post a Comment