Simpanan | SAVING


SIMPANAN or SAVING ?


Berapa ramai antara kita harini yang memang ada saving 5% daripada gaji kita? Jat percaya tak ramai pun yang sedar akan kepentingan simpanan ini atau buat-buat tak sedar atau pon memang tak mampu nak buat saving.. 

Dan ada juga segelintir di antara kita yang menggunakan Credit Card yang menjadi solution untuk sebarang kecemasan.. Ramai jga yang suka buat keputusan singkat dengan membuat pinjaman persendirian untuk larikan diri daripada masalah.. 

Jat pernah terjumpa satu kes dimana seorang cikgu terpaksa membuat pinjaman RHB easy untuk membeli susu, pampers, bayar duit mengasuh anak dan  belanja seharian walaupon hanya RM4,000... Hampir menitis air mata ini, sebak..

Tapi tahu tak kita,  kesan daripada pinjaman sebegini.. True story sampai ada yang bekerja lebih pada 10 tahun dan tidak mampu nak memiliki rumah sendiri walaupun anak sudah 3 orang.. Kenapa? sebab hutang terlalu banyak..

Dengan pengalaman-pengalaman sebegini lah yang membuatkan Jat buka mata, buka hati, terima peluang yang mereka hulurkan.. Bila habis je study, hutang pertama dah pun ada.. PTPTN! Bila 2 tahun pertama bekerja, hanya mampu memiliki sebuah motosikal untuk berulang-alik pergi kerja, balik kampung... Jat bekerja di sektor swasta.. Bukan mudah untuk membeli kereta.. Memerlukan penjamin, dan sekarang bukan senang untuk dapat penjamin even family terdekat sekalipun.. Susah sangat-sangat... Gaji bulanan pon tak mencukupi bila perlu dibahagikan kepada beberapa cabang...

Jat selalu berdoa moga Allah murahkan rezeki kami sekeluarga.. Dalam fikiran Jat hanya untuk diri sendiri & family... Itulah harta Jat yang paling berharga.. Biarlah mak abah dah bersusah payah dahulu, sekarang tiba masanya Jat berusaha untuk mereka pula.. 

Dan paling Jat risau adalah SAVING.. Bila hutang dan tanggungan makin bertambah, kita akan cepat kusut dan tak happy.. Jat bersyukur sangat-sangat sebab Allah dorongkan hati Jat untuk menceburi  business sekarang..  Walau sebelum ini tak pernah terfikir akan TERJERUMUS dalam bidang ini, tapi satu yang Jat akui, inilah antara desicion yang terbaik yang pernah Jat buat..

Saving makin meningkat, dapat membeli kereta tanpa penjamin (orang lain rasa biasa tapi Jat rasa happy..Berusaha atas nama sendiri), dapat bahagiakan orang tua kami sementara mereka masih ada, dapat membeli apa yang dihajati.. Hajat selepas ini ialah KAHWIN :) InsyaAllah...

Bagilah peluang pada diri kita untuk lakukan perubahan.. Tiada istilah terlewat kalau kita bertindak sekarang.. Hanya ada dua perkara yang pasti akan berlaku bila kita sama-sama menceburi bisnes ini..

1) Kita BERJAYA mencapai pangkat TERTINGGI dalam business ni dan menggenggam RM50,000 angka sebulan.. Ramai dah buktikannya

atau

2) Kita TAK BERJAYA tapi CONFIRM kita akan dapat balik modal pelaburan dengan TERJUALNYA set-set kita.. Kami di GLAM ada kaedah terbaik & tercepat untuk habiskan set-set anda..


Apa yang perlu ditakuti  atau risau? Business ini di antara yang paling rendah risiko, kenapa?


1) Syarikat yang terjamin kukuh dimana lebih dari 21 tahun ditubuhkan.

2) Produk yang mendapat pelbagai pengiktirafan Hot Selling di pasaran.

3) Marketing Plan yang sangat senang untuk diikuti dan duplicate oleh semua orang.

4) Kami GLAM merupakan group terkukuh dan Pioneer dalam Online Social Media dengan pelbagai bukti.

5) Kami satu-satunya group yang mempunyai AKADEMI sendiri khusus untuk melatih kita semua. 

6) Business yang ber MENTOR  & semuanya di ajar & di guide sehingga anda berjaya.


Anda belum terlewat.. Walau sesibuk atau sesusah mana pekerjaan anda sekarang, kami ada jalan penyelesaian..

Jom sertai kami di GLAMpreneurs & The Diamond Circle..


Norhafizah Mahazir
012-4219244 ( wechat@whatsapp )
nhafizahmahazir@gmail.com


3 comments:

  1. best dapat saving banyak, beli emas dan perak pun best

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa kan...dapat beli emas utk long term kan..

      Delete
  2. Hello Am Puan, Morgan Debra Am pemberi pinjaman pinjaman yang sah dan boleh dipercayai memberi pinjaman
    atas terma yang jelas dan mudah difahami dan syarat pada kadar faedah 2%. dari
    $ 12000 kepada $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
    Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. jika anda
    memerlukan pinjaman apa yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    di: morgandebra1986@gmail.com
    Tuhan memberkati Anda.
    Yang benar,
    Puan Morgan Debra
    E-mel: morgandebra1986@gmail.com


    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: morgandebra1986@gmail.com

    ReplyDelete