Magnesium untuk jantung yang sihat


Antara supplement yang top untuk jantung yang sihat adalah Magnesium supplement. Magnesium amat penting untuk jantung berfungsi secara normal. Malangnya masih ramai yang kurang pengambilan Magnesium dalam diet harian. 

Kekurangan Magnesium boleh menyebabkan masalah jantung, tekanan darah tinggi, dan serangan jantung. Sel-sel badan  memerlukan bekalan Magnesium yang cukup untuk otot-otot berfungsi dengan cekap. Magnesium supplement turut  membantu badan mengekalkan keseimbangan homeostasis. 

Stress punca kurang Magnesium

Badan manusia memberi respon terhadap pelbagai jenis stress dengan merembeskan hormon adrenalin dan cortisol. Hormon-hormon ini amat bagus, malah mungkin penyelamat kepada masalah kita ketika kita sedang berhadapan dengan bahaya atau mengejar dateline assignment di tempat kerja.

Jika tahap stress dalam kehidupan harian kita sangat tinggi, terutamanya bila kita kurang bersenam, sistem peredaran darah kita mungkin mengandungi hormon-hormon ini lebih kerap, menyebabkan magnesium dilepaskan dari sel-sel dan keluar melalui air kencing.

Anda wajib mengambil supplement magnesium jika: 
- Anda telah mengalami serangan jantung atau berisiko untuk serangan jantung.
- Anda terdedah kepada ventrikel aritmia.
- Anda mempunyai atau sedang merancang pembedahan jantung terbuka atau pemindahan jantung.
- Anda mempunyai kegagalan jantung kongestif atau cardiomyopathy.
- Anda mempunyai tekanan darah tinggi.
- Anda mengambil diuretik jangka panjang.

Terdapat banyak bukti bahawa magnesium, apabila diberikan mengikut protokol tertentu dalam dos yang sesuai, boleh mengurangkan risiko kematian dalam pesakit yang telah mengalami serangan jantung. Selain itu, supplemen magnesium boleh mencegah atau mengurangkan keterukan aritmia ventrikular yang mengancam nyawa yang sering berlaku selepas pembedahan jantung. 

Supplemen Magnesium juga berkesan dalam merawat pesakit dengan kegagalan jantung kongestif dan cardiomyopathy. Pesakit dengan hati yang berpenyakit, terutama mereka yang menjalani pemindahan jantung, biasanya mempunyai tahap rendah magnesium dan koenzim Q10 dalam sel-sel miokardium mereka.

Magnesium membantu lapisan dalam arteri kekal lancar dan elastik. Lama kelamaan, tahap magnesium yang rendah boleh mempengaruhi bahagian dalam salur darah anda menguncup (jadi kejang); akhirnya, tekanan darah tinggi boleh berlaku. Magnesium boleh membantu untuk menyelamatkan saluran darah dari menguncup dan juga memperbaiki beberapa kerosakan.

Makanan tinggi Magnesium

Antaranya adalah bijirin penuh, ikan dan makanan laut, sayuran hijau, produk soya, beras perang, pisang, aprikots, bijirin dan kekacang. Makanan tinggi dengan magnesium termasuk rumpai laut, tauhu, buah tin dan biji labu.

Jika anda sihat, tanpa masalah jantung, buah pinggang atau tekanan darah tinggi, anda boleh mendapatkan "insurans" magnesium yang mencukupi dari multivitamin / mineral yang berkualiti tinggi. Ingat, magnesium berfungsi bersama nutrien-nutrien lain, terutamanya vitamin B, CoQ10, dan vitamin E.

Mineral Coffee kaya dengan Magnesium


Mencegah lebih baik dari mengubati. Amalkan minum Mineral Coffee setiap hari untuk mendapatkan bekalan nutrien Magnesium harian anda. Ianya kaya Magnesium. Tanpa gula. Tanpa kolesterol. Tanpa bahan pengawet. Diperkaya dengan khasiat Garam Buluh

Telah diamalkan oleh ramai pelanggan yang mengalami masalah darah tinggi, diabetes, masalah jantung, kolesterol. Juga sesuai untuk ibu-ibu mengandung. 

Mineral Coffee boleh membantu penurunan berat badan. Chlorogenic acid yang terkandung dalam kopi boleh menghalang pembebasan glukosa ke dalam aliran darah, menurunkan kadar penyerapan glukosa, yang seterusnya membantu mengurangkan berat badan. 

Mineral Coffee hanya boleh dibeli melalui agent saja.
Jika berminat, boleh hubungi saya:

RM26.50 sekotak 
(20 sachets)


Top Agent Utara,
Nor Hafizah Mahazir,
012-4219244 (whatsapp)
Email : nhafizahmahazir@gmail.com



No comments:

Post a Comment