6 Tips Kurus Dengan Cepat


Sejak upload testimoni-testimoni Geng Diet TDC, ramai yang mesej tanya jat macamana nak turunkan berat badan dalam masa 2-3 bulan ni. Actually, ramai yang kata jat dari dulu memang kurus, tapi hakikatnya tak lah begitu. Jat pernah jugak gemok, dan part paling ketara bila berat badan naik adalah di bahagian paha :(

So di sini jat akan share beberapa tips untuk kurus dengan cepat & sihat..


1. Diet Atkins 

Jat tertarik sebab tengok ramai yang kurus dengan DA. Dah lama baca tapi tak tahu bila nak mula. Dari pengalaman our founder #gengdietTDC, CDM ieja, 19 Sept officially ieja mula. Biarpun tak sedisiplin kawan-kawan DA yang lain, but at least better. Kadang-kadang ada cheat juga. Ni biasa, kalau tengok post ig ieja mesti tahu. hehe. Especially kalau balik kampung. 

Untuk info lebih lanjut about DA, uolss boleh join their FB group SDAM. If tak faham boleh banyakkan membaca. Bila ada group ni rasa lebih konsisten. Ada juga diet lain, contoh geng kurus (LOL) amalkan kira 1000 kalori sehari. Yang ni jat kurang mahir sebab malas nak kira & tak hafal. Makin kira makin takut pula. hehe. So apa-apa diet sekali pun kena fahamkan. Bukan hanya follow. 



2. Minum air lebih 2 liter


Air kosong memang jadi rutin harian jat. Tambahan kalau datang kerja. Botol air jat 1600ml (1.6liter), sometime sehari boleh minum sampai 2 liter lebih kalau cuaca panas. 



3. Detox

Detox penting untuk remove toksin dalam badan. Selalunya orang memang akan advise untuk detox sebelum mulakan diet. For me & #gengdietTDC, kami amalkan Set Kurus (Mineral Coffee, BV Alfafla, Garlic). Dan juga uols boleh amalkan Garam Buluh & BV Alfalfa. Memang banyak membantu. Selain untuk detox, ia juga membantu supply vitamin/mineral pada kita. Barulah badan tak rasa penat sangat & rasa lebih sihat. If rasa tak yakin, boleh google dulu & buat own research. Dah yakin, boleh contact jat tau ;)


4. Pakai Premium Beautiful corset

Pakai premium beautiful ni pada jat untuk shaping. Badan dah kurus, berat badan turun dengan ideal, lagi cantik bila sarungkan premium beautiful. Badan rasa lebih kemas :) That's why ada yang cakap berat turun tak banyak tapi nampak perbezaan. Lagipon bagi yang bekerja & ada family, kita tak cukup masa nak excercise, after berat turun badan jadi flabby. Tak kemas sangat. So bila pakai ni, nampak lebih kemas, boleh control cepat lapar. Makin pakai, makin selesa, body pon makin cantik.


5. Amalkan exercise

Yang ni tulis di bawah sebab kadang takde masa nak pergi jogging. Kadang sebulan pergi sekali, kadang hari cuti just buat kat dalam bilik saja.. Buat yang simple saja. Kalau di ofis, hari-hari kena naik tangga turun tangga. So memang rasa penat jugak la. Jogging tu biarpon tak dapat buat selalu, at least ada juga. Supaya dapat jaga stamina diri.


6. Geng Diet

Yang ni memang banyak membantu. Biarpon jat bukan lah terlalu follow dorang diet dari segi makan, tapi bila buat dalam team, kita teruja sama.. Ada yang mak-mak orang, yang masih bujang pon ada. Masing-masing dalam misi menjaga badan. So, bila ada geng ni, setiap hari mesti nak update apa menu kita, exercise apa yang kita buat, berapa kilo yang turun harini, apa improvement harini. So jadi excited pulak. Walaupon ada yang berbeza dari segi diet (ada yg amalkan DA), ada yang amalkan detox & Premium Beautiful tadi, kita semua menuju impian yang satu.. 

So, pada yang nak mulaka, START NOW!! Kalau tunggu, memang kita tak akan buat. Dan perlu ada kesabaran dan pengorbanan yang tinggi. :) Kalau yang nak tahu details, boleh whatsapp jat okey.  So all the best ;)


thanks for reading






No comments:

Post a Comment