Peluang Perniagaan Untuk Menambah Pendapatan Sampingan


TAHUKAH ANDA?

Seramai 17.7 juta pengguna internet di Malaysia. Satu angka yang cukup tinggi dan besar yang kita tidak boleh abaikan sebagai sasaran apa jua  perniagaan yang kita jalankan.

Dahulu, ramai berniaga secara offline, kerana ramai yang tidak tahu cara  & laman sosial belum di kenali ramai. Makanya, pasaran perniagaan hanya di kenali di sekitar kawasan, keluarga, rakan-taulan dan jiran-jiran sahaja. Namun kini, perniagaan secara online melalui social media semakin meluas dan maju seperti ' cendawan tumbuh selepas hujan'.. Sana-sini perniagaan mengambil peluang untuk aturkan strategi marketing bagi mencapai sasaran jualan dari ratusan ke jutaan ringgit. Tak mustahil bukan?

Dengan hanya menggunakan FACEBOOK, INSTAGRAM, TWITTER, BLOG, YOUTUBE, dan mana-mana social media kita boleh mencapai pasaran yang amat besar pada kos yang sangat rendah. 

Sekarang Jat lihat ramai yang telah memulakan apa jua bisnes dengan menggunakan internet terutama kaum wanita bagi menambahkan pendapatan. Kerana untuk mengabaikan pasaran yang sebegitu besar seperti ini amatlah merugikan. Tambahan pula, kaum wanita sudah sinonim dengan 'shopping online'. Lebih jimat masa, dan tenaga. Why not, sambil 'shopping online', kita ambil peluang 'buat bisnes online'.

Namun pasaran yang sebegini besarpun jika kita tidak pandai untuk mencari punca sasaran dalam mempromosikan produk juga boleh mengundang kekecewaan. Hakikatnya kita perlu belajar bagaimana mengoptimumkan penggunaan social media sebagai marketing tools dengan betul.

Dalam TDC (The Diamond Circle) kami di latih dan di ajar untuk menggunakan kesemua social media terutama BLOG, FACEBOOK, INSTAGRAM dengan betul. Dari aspek pemasaran produk sehinggalah kepada peluang perniagaan ianya di ajar satu per satu oleh pakar IT yang terlatih ( dari pengalaman dan keberkesanan ). Dan semuanya di ajar secara PERCUMA.

Namun hakikatnya, tiada perniagaan bermula tanpa modal walaupun menjual goreng pisang sekalipun. Perniagaan dan modal adalah sinonim dan tak boleh di pisahkan. Menurut beberapa sumber yang boleh dipercayai, Jat senaraikan anggaran modal yang diperlukan untuk memulakan beberapa perniagaan :

Kiosk minuman franchise cth seperti coolblog dan chatime - RM100K++
Stall burger franchise - RM20K++
Tutti Fruitti franchise - RM600K++
Carwash - RM40K++



.......................................................


Sesetengah orang yang Jat jumpa ingin memulakan perniagaan namun menghadapi kekangan dari segi kewangan. Yelah tak semua orang bernasib baik kan??



Di sini, kami memulakan bisnes ini dengan modal yang cukup flexible dan pulangannya anda yang tentukan sendiri dan pastinya cukup berbaloi. Kami akan bantu anda bermula dengan modal serendah ini. Yang penting ada kemahuan yang tinggi serta internet access. STUDENT dan SURIRUMAH yang berminat sangat dialu-alukan.


.......................................................


Semoga kita sentiasa mencari peluang dan mengambil peluang untuk memperbaiki diri dan menambah nilai hidup!!




No comments:

Post a Comment