Tua sebelum usia.

Assalamualaikum..
Hye!

Pernah tak korang berada dalam situasi begini?, "Dah berapa orang anak?" walhal masih lagi single dan belum beranak :) (dalam hati... aku tak lah tua sangat kan..)

Percaya atau tidak, memang usia ada kaitan dengan bentuk fizikal badan kita. Korang perasan tak kalau ada kakak-kakak yang badan slim (bukan kurus kering okey) and petite memang nampak muda aje kan? Kadang-kadang kita pon macam tak percaya bila dorang cakap umur, sebab nampak mudah sangat!


Bentuk badan, saiz badan memang memainkan peranan penting bagi seseorang terutamanya wanita. Tak percaya? Sila compare dengan gambar testimoni Premium Beautiful ni. Memang beza sangat kan. Tengok yang kiri tu nampak berusia sikit bila berbadan besar. Cuba lihat pula gambar di sebelah kanan, nampak kelihatan lebih muda dan sometime orang tegur yang orang itu berumur 23/24 tahun.. LOL...Memang beza sangat. Itu lah yang dikatakan TUA SEBELUM USIA bila kita bersaiz badan besar.


Actually tujuan kita untuk lebih sihat dan cantik bukanlah tanpa sebab. Tapi untuk diri sendiri dan suami, keluarga. cuba bayangkan kalau kita tak fit, baru je kejar anak dah bergegar kepala lutut and nafas tercungap-cungap kan? hehee. Yang penting dapat kan berat badan yang ideal dan shape yang ideal untuk diri kita ok! 



Love, 
Norhafizah Mahazir


No comments:

Post a Comment