Selepas 5 tahun....

Assalamualaikum.

"Selepas 5 tahun saya mencari alternatif Milo, saya terjumpa Tamar Cocoa.."

Saya memang suka minum Milo, minuman malt dan coklat panas. Kalau pergi Oldtown pasti saya akan order hot chocolate sebab sedap kan :) Sebelum ni saya tak pernah terjumpa alternatif Milo yang mampu menandinginya. Pernah rasa perasa coklat yang kakak bawa balik tapi rasanya serius out. Tak boleh nak selesa dengan tekak ni. Tapi sejak Gaza di serang teruk pada akhir tahun '2008', saya 'terpaksa' korbankan minuman kegemaran saya ini. Saya mula boikot produk Nestle. Sikit demi sikit saya mula tinggalkan. Salah satunya ialah produk Milo. Allahu. 

Menahan nafsu makan. Bagi saya itulah sekecil-kecil usaha. Saya mula mencari alternatif Milo. 

Ternyata bukan mudah. 
Bukan mudah menandingi minuman Milo dari segi kepekatan dan rasanya yang berkrim walau tidak di campur susu. Minuman yang kita dah minum sejak dulu lagi. Sejak kecil lagi. Yang paling saya tak puas hati adalah bancuhan kebanyakan minuman malt coklat tersangatlah cair. Bermacam jenama saya cuba sebagai alternatif Milo. Tiada yang berkenan.

Saya mencari dari tahun 2009. 

Sampailah tahun 2014!

SAMPAILAH SAYA TERJUMPA PASAL TAMAR COCOA DI WALL FACEBOOK SALAH SEORANG RAKAN. 
MUNGKIN ALLAH BERI SAYA JALAN PENYELESAIAN. BAGI TERBUKA HATI UNTUK BERTEMU MINUMAN NI.
BERSANGKA BAIKLAH.

Zapppp! terus saya pm (private massage) dia kat fb. Saya ambil masa sedikit untuk google. Tapi tak banyak info yang saya dapat. Hati meronta nak juga cuba. Terus contact.

Gabungan gula halus, krimer tanpa tenusu dan ektrak Tamar (Kurma) serta serbuk koko yang lazat dan berkhasiat, dengan piawaian IMP. 


Khasiat Kurma dan Koko

– Kurma dengan Zat besi sangat sesuai bagi orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah). Malah wanita yang mengalami haid yang terlalu banyak setiap bulan juga memerlukan zat besi.

– Kandungan salasilat (sejenis zat yang menyerupai aspirin) dalam kurma boleh bertindak seperti ubat kerana ia mampu mencegah pembekuan darah dan juga bertindak sebagai anti keradangandan menurunkan tekanan darah

– Kaya dengan khasiat protein, serat, glukosa, vitamin A&C, sodium serta potassium

– Kurma membantu proses pembesaran, merangsang minda kanak-kanak serta perkembangan otak bayi 

– Koko apabila diampurkan dengan susu dan gula akan menjadi minuman yang berkhasiat

– Kesan Antioksida adalah diperolehi daripada kandungan polyphenois yang tinggi seperti flavanoids

– Koko meningkatkan kebolehan mengatasi tekanan

– koko melambatkan proses penuaan

– membantu membanyakkan susu ibu (berdasarkan testimoni)


Alhamdulillah, selepas 5 tahun jumpa juga minuman malt yang memenuhi citarasa. Produk Muslim lagi. Korang yang selalu minum MILO memang kena cuba!

Mana nak beli? Boleh beli terus kepada saya sebab saya sebahagian ahli yang menjual Tamar Cocoa :) Penghantaran melalui poslaju ke seluruh negeri. Contact saya di talian ---> +60124219244 



Tamar Cocoa di jual dalam bentuk sachet dan juga serbuk. Harga RM22 sahaja.

P/S : Minuman coklat panas Cadburry pun sedap juga, antara kegemaran. Tapi, cadbury antara produk boikot juga. Jom beralih kepada alternatif iaitu Tamar Cocoa. :) 

Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini supaya orang lain mendapat manfaat dan menyelesaikan masalah mereka dalam mencari alternatif Milo!


xoxo,
Fiza Mahazir



No comments:

Post a Comment