Friday, 10 June 2016

Dec 31, 2011 Decisions of life - between ME n YOU!!

Kehidupan yg kita lalui harini adalah tindakan yang kita pilih pada masa lampau. Perjuangan hidup tak bernoktah sehinggalah ke nafas yang terakhir. Samada betul atau salah pilihan yang kita buat, kita perlu hadapi dan terima kerana setiap atas sesuatu itu tentu ada buruk baiknya. Samada kita takut atau berani, pilihan itu kita yang tentukan. Setiap detik dari bukaknya mata sehinggalah terpejamnya mata, tak terkira berapa keputusan yg kita telah buat tanpa kita sedar.
         
And now, what happen to my life is choosen by me. Hidup serba kekurangan pada zaman kanak2 membuatkan aku bulat and tekad supaya ianya tidak diwarisi oleh anak2ku. Bersyukur dilahirkan di dalam keluarga yang besar dan mempunyai kedua ibu bapa yg sangat garang dan tegas. Syukur. i love u mak & abah.
         
Mula bergaul dengan kawan2 dari keluarga yang senang sejak di sekolah menengah lg membuatkan aku rasa kerdil dan naif. Namun aku kuatkan semangat supaya aku boleh berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah bersama mereka. Dan jurang itu aku rapatkan. Betullah utk mengubah kehidupan kita perlu berani dan sentiasa berusaha untuk mencapai sesuatu. Yakin bahawa Allah itu sentiasa bersama orang2 yang sabar dan sentiasa berusaha untuk berubah kearah yang lebih baik.
         
Dan sehingga ke hari ini aku tak pernah berhenti menjadikan kehidupan aku lebih baik dari sebelumnya. Aku takkan mengalah dan membiarkan masa menelan usia. Sesungguhnya impian aku masih jauh dan hanya aku shj yang mampu menggapai apa yang aku impikan dan bukannya orang lain. Kerana semuanya terletak di tangan aku. Kehidupan ini tak semudah dan seindah yang kita impikan. There's up and down. Keputusan yang kita buat penuh dengan kebarangkalian dan ketidakpastian. Buangkan jauh2 segala ketakutan itu. Berusaha dan terus berusaha dan sentiasa tawakkal kpd Allah s.w.t. Minta petunjuk drNya. Insya'Allah semoga apa yang kita usahakan dipermudahkan.


Love, 
Fiza Mahazir

Thursday, 9 June 2016

Hebatnya Kamu WANITA

Ketika Allah menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,
"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Ya Allah ???"     

Allah menjawab;
"Sudahkah engkau melihat dgn teliti setiap apa yang telah aku ciptakan untuk wanita?"
"Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".     

 Malaikat menjawab dgn takjub,
"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!"

Allah menjawab,
"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari."

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,
"Ya Allah, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?" 

Allah menjawab,
"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."
    
 "Untuk apa???", tanya malaikat. 

 Allah melanjutkan,
"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan, kerisauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan kebanggaan, serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita."

Wanita dapat mengatasi beban lebih baik daripada lelaki,
Dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,
Dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,
Dia mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu, bahkan tertawa ketika ketakutan.
Dia berkorban demi orang yang dicintainya,
Dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,
Dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,
Dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,
Dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.
Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,
Tapi dia mampu mengatasinya.
Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.   

 Allah S.W.T berfirman:         
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.
 Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia,  namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,
dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh." 

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya  untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

 "Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
 Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

 "Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk tubuh yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.
Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada." 

     "CINTANYA TANPA SYARAT".
Allahuakbar... specially dedicated kepada semua  wanita disana dan disini. Istimewanya seorang Ummi dan beruntungnya dijadikan sebagai seorg wanita.



Tuesday, 7 June 2016

Testimoni Tamar Cocoa Terkini - Updated!

Assalamualaikum. 

Salam Ramadhan Day - 2

Macamana permulaan puasa kita semalam? Masih baik? Bagaimana pula permulaan puasa bagi anak-anak kita?
Di harapkan semuanya masih lagi baik.

Macam dah lama saya tak update testimoni-testimoni Tamar Cocoa kan. Maaf atas kekangan masa. Jadi bila ada kesempatan, saya cuba curi sedikit masa untuk share dengan kawan-kawan semua.

Masih ada yg ragu-ragu dengan kelazatan Tamar Cocoa? For me, rasanya lebih sedap dari Milo. 
Tak percaya?? Anda patut cuba dahulu.

Ini saya sertakan bukti atau feedback yg bagus dari pengguna-pengguna :-

Testimoni 1 :
Ha! Kita tak tanya okay? Akak ni yang cerita sendiri. Ibu beri anak minum Tamar Cocoa. Anak jadi pandai dalam pelajaran. Dah tak macam dulu. Berubah 100%. Haaa.. bukan sebab Tamar Coco anak jadi pandai. Tapi disebabkan khasiat yang ada dalam Tamar Cocoa yang membuatkan anak lebih bertenaga. Oksigen yang cukup sampai ke otak. Bila cukup oksigen, mata tak ngantuk. Bila mata tak ngantuk, anak boleh la fokus dalam kelas. Bila anak fokus dalam kelas, anak akan faham apa yg dia belajar.
Apa lagi? Jom amalkan Tamar Cocoa utk kecerdasan anda dan anak2 anda


Testimoni 2 :
Sampai2 je terus bukak bancuh untuk minum. Suami dan anak cakap SEDAP! Pada mulanya, bancuh guna cawan je. Tapi anak pun nak rasa. Last nya bancuh 1 jug terus. Memang terbukti kesedapan Tamar Cocoa bila anak sulung kakak ni minum sampai 2 botol!
Syukur alhamdulillah.


Testimoni 3 :
Anak mula berselera makan lepas diberi minum Tamar Cocoa, makin hari anak makin cerdas dan sihat. alhamdulillah, thank you sangat untuk sis yg sporting ni. 
😘

happy bila customer puas hati




Testimoni 4 :


Testimoni 5 :
TIADA MASALAH tamar cocoa untuk di minum pesakit KENCING MANIS



Testimoni 6 :
Susu meriah! Sembelit sembuh!



Testimoni 7 :

LAGI TESTIMONI TAMAR COCOA!
Alhamdulillah... dengan izin Allah, selepas minum Tamar Cocoa...
💕 Anak dah tak hadapi masalah sembelit lagi
💕 Minum masa bersahur di bulan puasa, kenyang sampai berbuka
💕 Suami 1st time minum, terus jatuh cinta
Wowwweee... syoknya minum Tamar Cocoa ni. Penuh berkhasiat dan Masya-Allah... lazatnya 😄



Permintaan sangat memberangsangkan. Alhamdulillah, tahun ketiga setia bersama Al-Haddad. Bagi yg nak memulakan perniagan secara kecil-kecilan, boleh terus whatsapp saya.



Best kan kalau permintaan banyak macamni. Tamar cocoa ni memang takde jual di supermarket. Cuma di agen-agen, stokis-stokis dan mini stall yang berdaftar sahaja. 





Best kan permintaan selalu macamni. Modal rendah, pulangan hebat. Komisen setiap belian. 
Berminat? Terus ambil hp, whatsapp :-

+6012.4219244
+6012.4219244 
+6012.4219244 


Fiza Mahazir
Top Agent Tamar Cocoa Utara

Monday, 6 June 2016

Ramadhan Kareem!

Assalamualaikum. 

Masih belum terlambat lagi untuk saya ucapkan Selamat Berpuasa kepada seluruh umat islam tak kira di mana pon kita berada. Dengan rendah dirinya saya memohon maaf atas segala kesilapan saya. Semoga Ramadhan tahun ini kita akan mendapat keberkatan dari-Nya.

Aamiin


Ikhlas,
Fiza Mahazir :)