Hambamu~


Assalamualaikum.

Kadang hidup ini menyenangkan..menggembirakan..
Hingga aku rasa seperti hidup ini aku yang punya..
Kadangkala merasa ingin hidup selamanya..
Dan kadang, hidup ini sangat pahit.. merumitkan..
Hingga aku merasa ingin pergi jauh..
Dan kadangkala, aku merasa tak ingin hidup lagi..

Sekarang, aku cuba bangun..berdiri di atas kaki sendiri..
Dengan ditemankan Allah, keluarga, sahabat istimewa dan juga sahabat..
Ya, aku masih berdiri dan berjalan dengan senyuman ini..
Aku masih kuat jalani kehidupan ini, kerana Allah..

Jika kau rasa apa aku rasa. Pasti kau faham hancur hati aku ketika itu..
Tapi, kau tetap fikir kau dan dia betul..
Apa kalian tak mampu berfikir secara rasional dan matang?
Atau, itu cara kalian tutup salah kalian dan letak salah itu di atas aku?

Di hadapan aku, kau sering menjadi pelakon yang terhebat..

Dalam keadaan kelihatan sukar..Syukur, Allah beri aku sahabat yang memahami..
Dari awal aku bertahan perasaan ini..
Sehingga aku tak mampu, aku lemah..
Kemampuan aku hilang..Aku sudah tidak mampu..Aku pergi..

Bukan kerna aku kalah, tapi aku berpaling ke arah lebih baik..
Aku bangun untuk cari bahagia aku yang sepatutnya aku rasa..
Kerana aku tahu, apa yang di hadapan aku sekarang..
Allah sudah tetapkan yang terbaik..

No comments:

Post a Comment